10 skäl att välja Länsförsäkringar Larmcentral.

1. Bekväm helhetslösning

Länsförsäkringar Larmcentrals trygghetskoncept innehåller anpassade larmpaket, med tillbehör, för att tillfredsställa alla dina behov. Vi hjälper också till med projektering, installation och underhåll av larmet. Resultatet blir en komplett larmtjänst som fungerar dygnet runt, året om. Dessutom får du tillgång till allt det Länsförsäkringar erbjuder i form av skadeförebyggande åtgärder och snabb skadehantering.

 

2. Kostnadsfri installation

Hos oss får du kostnadsfri rådgivning och installation utförd av en auktoriserad installatör. Allt du betalar för är det larmpaket och de tillbehör du väljer. Under ett besök gör installatören en genomgång av fastigheten. Sedan kommer ni, i lugn och ro, tillsammans fram till vilken lösning som passar bäst.

 

3. Inga dolda kostnader

Du får ett fast pris på larmtjänsten och betalar endast för de produkter du väljer, oavsett storlek på larmsystemet. På så sätt vet du alltid vad det kostar och inga överraskningar tillkommer i efterhand.

 

4. Certifierade produkter

För oss på Länsförsäkringar Larmcentral är kvalitet ett nyckelord. Därför har vi valt att använda produkter som är godkända enligt SSF larmklass R. Vi erbjuder ett brett sortiment av väl beprövade tillbehör, produkter som passar allt ifrån de enklare villalarmen till de mer avancerade och anpassade lösningarna.

 

5. Garanti

Naturligtvis har du Länsförsäkringar Larmcentrals garanti på dina produkter du köper från oss. För oss är det viktigt att larmet och produkterna fungerar bekymmersfritt så att du kan känna dig trygg.

 

6. Service och support, dygnet runt

Service och support ingår kostnadsfritt under hela avtalstiden på samtliga produkter i larmsystemet som du har köpt av oss. Det är bara att slå numret till oss på Länsförsäkringar Larmcentral, vi finns tillgängliga dygnet runt, året om.

 

7. Egen larmcentral

Med ett av våra larmpaket, uppkopplat till vår egen larmcentral, minskar du risken för inbrott och brand. Att det är vår egen larmcentral innebär att du får en trygg och säker lösning med en pålitlig och tillgänglig partner.

 

8. Fria utryckningar av auktoriserade väktare

Larmutryckningar görs av Länsförsäkringar Larmcentrals samarbetspartners som är auktoriserade väktarbolag. Vid ett larm gör väktaren en kontroll av fastigheten och åtgärdar eventuella skador provisoriskt samt lämnar en rapport. Vid behov kontaktas även du av Länsförsäkringar Larmcentral. Om det är ett konstaterat inbrott eller en brand kontaktar väktaren polisen eller räddningstjänsten. Fria utryckningar ingår i ditt abonnemang hos Länsförsäkringar Larmcentral (gäller inte vid konstaterat handhavandefel).

 

9. Trygg samarbetspartner

Vår ägare är Länsförsäkringar, med anor från 1841, ett lokalt och kundägt bolag. Den lokala närvaron är viktig även för oss på Länsförsäkringar Larmcentral. Det gör det enklare för oss att ge snabb och bra service.

 

10. Sänkt försäkringspremie

Vårt mål är att förebygga skador och skapa trygghet. Därför belönar vi dem som är förutseende. Med ett godkänt larm från oss på Länsförsäkringar Larmcentral sänker du dina försäkringspremier om du är kund hos Länsförsäkringar (gäller inte alla länsbolag). Det kan handla om stora pengar varje år.

Hör av dig till oss

Vill du beställa ett larmsystem eller om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Kundservice, teknisk support och ekonomi:
Ring 020-20 79 00 (måndag – torsdag 8-17, fredag 8-15.45). Eller fyll i formuläret.

Återkalla larm: Ring 020-21 19 00 (om du befinner dig utomlands, ring 033-21 19 00).

Kontakta mig >