Larmsupport till Visonic

Visonic är vårt senaste system och säljs nu.

Jag vill beställa en snabbguide på de vanligaste funktionerna.

Ladda ner manualen nedan.

Snabbguide Visonic

 

Jag vill ha en mer avancerad manual till mitt larm.

Ladda ner manualen nedan. Tänk på att alla funktioner som beskrivs, kanske inte är tillgängliga i vårt larmpaket.

Användarmanual Visonic

 

Kan man lägga systemet i underhållsläge?

Nej, detta system har ingen sådan funktion, kontakta larmcentralen och ange att du önskar lägga det utan åtgärd en viss tid.

 

När vet jag att det är dags att byta batteri?

Du kommer att få ett SMS från larmcentralen med information om vilken larmdetektor som behöver nytt batteri.
Det kommer även att finnas en felindikering på er centralapparat tills batteribytet är gjort.
För hjälp med batteribyte, läs punkten ”Hur gör jag för att byta batterier” som finns längre ner på sidan.

 

Hur gör jag för att byta batterier?

Se manual nedan för batteribyte av de olika detektorerna.

Batteribyte Visonic Powermaster

 

Vad är det för batterityper som används till Visonic?

Batteritypen som används till de vanligaste produkterna är CR123A. Till fjärrkontrollerna används ett CR2032.
Rörelsedetektorn med kamera använder ett specialbatteri. Alla dessa batterier kan beställas av oss.
CR123A samt CR2032 kan köpas i elektronikbutiker.
För mer information se manual “Batteribyte Visonic Powermaster”.

 

Jag har fått ett SMS från larmcentralen där det står att jag måste kontrollera strömförsörjningen vad betyder detta?

Det betyder att larmet står utan strömförsörjning, kontrollera så att nätsladden sitter i väggen och det finns spänning i uttaget. Det kan t.ex. bero på strömavbrott till fastigheten. Larmet har ett inbyggt batteri som driver larmet under tiden det står strömlöst.

 

Det lyser en gul lampa på min centralenhet, vad betyder det?

Det kan finnas flera orsaker till att lampan lyser, t.ex. batteribyte. Tryck på OK-knappen flera ggr. och avläs felet i displayen. När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat. Behöver ni mer hjälp med detta, kontakta våran support 

 

Det blinkar “MINNE” i displayen på min centralapparat, vad innebär detta?

Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har utlästs av, detta på verkar inte funktionen på larmet utan är endast en information om att en händelse har skett.

Hur gör jag för att lägga till eller ta bort tag från systemet?

Vänligen se manual nedan.

Lägga till tag

Ta bort tag

 

Hur gör jag för att lägga till eller ta bort fjärrkontroll från systemet?

Vänligen se manual nedan.

Lägga till fjärrkontroll

Ta bort fjärrkontroll

 

Hur kan jag se på min manöverpanel om mitt larm är aktiverat?

Tryck in knappen ”i” så kommer aktuell status visas i knappsatsen.

 

Jag vill ta del av bilderna som kameradetektorn har tagit, hur gör jag?

Med hjälp av vår app Visonic Go har du möjlighet att ta del av de bilder som kameradetektorn tar vid larm. Du kan även spara bilderna i appen.

 

Jag vill att en installatör kommer och testar mitt larm så att allt fungerar som det ska.

Kontakta larmsupport för att boka och få prisuppgifter.

Hör av dig till oss

Vill du beställa ett larmsystem eller om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Kundservice, teknisk support och ekonomi:
Ring 020-20 79 00 eller chatta med oss (måndag – torsdag 8-19, fredag 8-17.00).

Återkalla larm: Ring 020-21 19 00 (om du befinner dig utomlands, ring 033-21 19 00).

Vill du bli kontaktad? Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Kontakta mig >