Larmsupport till Visonic

Visonic är vårt senaste system och säljs nu.

Det blinkar ”MINNE” i displayen på min centralapparat, vad innebär detta?

Det innebär att det finns en händelsehistorik som inte har utlästs av, detta påverkar inte funktionen på larmet
utan är endast en information om att en händelse har skett.

 

 Det lyser en gul lampa på min centralenhet, vad betyder det?

Det kan finnas flera orsaker till att lampan lyser, t.ex. batteribyte. Tryck på OK-knappen flera ggr. och avläs
felet i displayen. När den gula lampan har slocknat är felet åtgärdat. Behöver ni mer hjälp med detta, kontakta våran support.

 

När vet jag att det är dags att byta batteri?

Du kommer att få ett SMS från larmcentralen med information om vilken larmdetektor som behöver nytt batteri.
Det kommer även att finnas en felindikering på er centralapparat tills batteribytet är gjort.
För hjälp med batteribyte, läs punkten ”Hur gör jag för att byta batterier” som finns längre ner på sidan.

 

Jag har fått ett SMS från larmcentralen där det får att jag måste kontrollera strömförsörjningen vad betyder detta?

Det betyder att larmet står utan strömförsörjning, kontrollera så att nätsladden sitter i väggen och det finns spänning i uttaget. Det kan t.ex. bero på strömavbrott till fastigheten. Larmet har ett inbyggt batteri som driver larmet under tiden det står strömlöst.

 

Kan man lägga systemet i underhållsläge?

Nej, detta system har ingen sådan funktion, kontakta larmcentralen och ange att du önskar lägga det utan åtgärd en viss tid.

 

Vad är det för batterityper som används till Visonic?

Batteritypen som används till de vanligaste produkterna är CR123A. Till fjärrkontrollerna används ett CR2032.
Rörelsedetektorn med kamera använder ett specialbatteri. Alla dessa batterier kan beställas av oss.
CR123A samt CR2032 kan köpas i elektronikbutiker.

 

Jag vill beställa en snabbguide på de vanligaste funktionerna.

Ladda ner manualen nedan.

Snabbguide Visonic

 

Jag vill ta del av bilderna som kameradetektorn har tagit, hur gör jag?

Vi lämnar normalt sett inte ut den typen av bilder. De kan endast begäras ut vid eventuell polisutredning.

 

Jag vill ha en mer avancerad manual till mitt larm.

Ladda ner manualen nedan. Tänk på att alla funktioner som beskrivs, kanske inte är tillgängliga i vårt larmpaket.

Användarmanual Visonic

 

Hur gör jag för att byta batterier?

Se respektive batteribytesdokument nedan för hjälp.

Batteribyte Brandvarnare Visonic

Batteribyte Fjärrkontroll Visonic

Batteribyte Magnetkontakt Visonic

Batteribyte Manöverpanel

Batteribyte Rörelsedetektor KAMERA Visonic

Batteribyte Rörelsedetektor Visonic

 

Hur kan jag se på min manöverpanel om mitt larm är aktiverat?

Tryck in knappen ”i” så kommer aktuell status visas i knappsatsen.

Hör av dig till oss

Vill du beställa ett larmsystem eller om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Kundservice, teknisk support och ekonomi:
Ring 020-20 79 00 (måndag – torsdag 8-17, fredag 8-15.45). Eller fyll i formuläret.

Återkalla larm: Ring 020-21 19 00 (om du befinner dig utomlands, ring 033-21 19 00).

Kontakta mig >