Larmsupport för JA80 Oasis

Detta system installerades mellan 2008–2013.

Hur byter jag batterier?

Ladda ner manualen nedan.

Batteribyte JA-80

 

Jag behöver ett nytt backupbatteri till mitt larm, hur beställer jag?

Kontakta larmsupport för att beställa ett nytt, en instruktion om hur du byter backupbatteriet medföljer.

 

Hur sätter jag mitt larmsystem i underhållsläge?

Tryck * + 0 + din masterkod/kort/tagg, beroende på vad ni lagt in som masterkod. Texten underhållsläge ska synas i displayen. För att avsluta detta läge tryck #.

 

Var kan jag beställa en manual till mitt larm?

Kontakta vår larmsupport eller ladda ner manualen nedan.

JA 80 Användarmanual

 

Kan jag köpa en fjärrkontroll till larmet?

Ja, kontakta larmsupport så får du hjälp med priser och att beställa en fjärrkontroll.

 

Kan jag ha så kallade taggar till mitt system?

Ja, kontakta larmsupport så får du hjälp med priser och att beställa dem.

 

Kan jag fjärrstyra mitt larm?

Vi har ingen möjlighet att ge larmsupport på det, men det kan göras på plats av installatören efter avtalstid mot kostnad.

 

Vad betyder symbolerna på manöverpanelen?

Ladda ner manualen nedan.

JA 80 Användarmanual

 

Panelen är svart, varför?

Troligtvis för att den är i batterisparläge, tryck # eller öppna luckan för att ”väcka” den. Startar inte panelen, prova att byta batterier. Om den ändå inte fungerar, kontakta larmsupport.

 

Jag vill testa mitt larm, hur gör jag?

Kontakta larmsupport, ange din adress och behörighetskod och lägg din anläggning i testläge. Prova att lösa ut larmet och kontrollera mot larmcentral. Tänk på att vissa detektorer kan lägga sig i viloläge och inte utlöser direkt efter tillkoppling.

 

Vilken batterityp används i systemet?

Till manöverpanelen används 2 st CR123A-batterier. Till rörelsedetektorerna och magnetkontakterna används normalt 1st Lithion 14500 3,6 V AA-batteri. Vissa nyare produkter använder sig av CR123A-batterier. Säkerställ det genom att öppna detektorn enligt instruktionen Batteribyte. Dessa batterier kan köpas av oss.

 

Jag vill att en installatör kommer och testar mitt larm så att allt fungerar som det ska.

Kontakta larmsupport för att boka och få prisuppgift.

Hör av dig till oss

Vill du beställa ett larmsystem eller om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Kundservice, teknisk support och ekonomi:
Ring 020-20 79 00 (måndag – torsdag 8-17, fredag 8-15.45). Eller fyll i formuläret.

Återkalla larm: Ring 020-21 19 00 (om du befinner dig utomlands, ring 033-21 19 00).

Kontakta mig >