Larmsupport för JA80 Oasis

Detta system installerades mellan 2008–2013.

Var kan jag hitta en manual till mitt larm?

Kontakta vår larmsupport eller ladda ner manualen nedan.

JA 80 Användarmanual

 

Hur sätter jag mitt larmsystem i underhållsläge?

Tryck * + 0 + din masterkod/kort/tagg, beroende på vad ni lagt in som masterkod. Texten underhållsläge ska synas i displayen. För att avsluta detta läge tryck #.

 

När vet jag att det är dags att byta batteri?

Du kommer att få ett SMS från larmcentralen med information om vilken larmdetektor som behöver nytt batteri.
För hjälp med batteribyte, läs punkten ”Hur gör jag för att byta batterier” som finns längre ner på sidan.

 

Vilka batterityp används i systemet?

Till manöverpanelen används 2 st CR123A-batterier. Till rörelsedetektorerna och magnetkontakterna används normalt 1st Lithion 14500 3,6 V AA-batteri. Vissa nyare produkter använder sig av CR123A-batterier. Säkerställ det genom att öppna detektorn enligt instruktionen Batteribyte. Dessa batterier kan köpas av oss.
För mer information se manual “Batteribyte JA80 Oasis”.

 

Jag har fått ett SMS från larmcentralen där det står att jag måste kontrollera strömförsörjningen, vad betyder detta?

Det betyder att larmet står utan strömförsörjning, kontrollera så att nätsladden sitter i väggen och det finns spänning i uttaget. Det kan t.ex. bero på strömavbrott till fastigheten. Larmet har ett inbyggt batteri som driver larmet under tiden det står strömlöst.

 

Hur gör jag för att byta batterier?

Ladda ner manualen nedan.

Batteribyte JA-80

Batteribyte Utesiren JA80 Oasis

 

Jag behöver ett nytt backupbatteri till mitt larm. Vart beställer jag det och hur byter jag det?

Kontakta larmsupport för att beställa ett nytt. En instruktion om hur du byter backupbatteriet finner du i manualen nedan.

Byte av backupbatteri

 

Vad betyder symbolerna på manöverpanelen?

Ladda ner manualen nedan.

JA 80 Användarmanual

 

Panelen är svart, varför?

Troligtvis för att den är i batterisparläge, tryck # eller öppna luckan för att ”väcka” den. Startar inte panelen, prova att byta batterier. Om den ändå inte fungerar, kontakta larmsupport.

 

Hur gör jag för att lägga till nya koder, taggar eller passerkort?

Ladda ned manual nedan.

Lägga till tag, fjärrkontroll eller passerkort

 

Kan jag köpa en fjärrkontroll till larmet?

Ja, kontakta larmsupport så får du hjälp med priser och att beställa en fjärrkontroll.

 

Kan jag använda taggar till mitt system?

Ja, kontakta larmsupport så får du hjälp med priser och att beställa dem.

 

Kan jag fjärrstyra mitt larm?

Vi har ingen möjlighet att ge larmsupport på det, men det kan göras på plats av installatören efter avtalstid mot kostnad.

 

Vi har skaffat husdjur, hur gör jag för att husdjursanpassa larmet?

Linsen i rörelsedetektorn behöver bytas ut, vänligen kontakta larmsupport för att beställa detta. Se manual nedan för montering.

Montering av husdjurslins

 

Jag vill testa mitt larm, hur gör jag?

Kontakta larmsupport, ange din adress och behörighetskod och lägg din anläggning i testläge. Prova att lösa ut larmet och kontrollera mot larmcentral. Tänk på att vissa detektorer kan lägga sig i viloläge och inte utlöser direkt efter tillkoppling.

 

Jag vill att en installatör kommer och testar mitt larm så att allt fungerar som det ska.

Kontakta larmsupport för att boka och få prisuppgift.

Hör av dig till oss

Vill du beställa ett larmsystem eller om du undrar över något är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Kundservice, teknisk support och ekonomi:
Ring 020-20 79 00 eller chatta med oss (måndag – torsdag 8-19, fredag 8-17.00).

Återkalla larm: Ring 020-21 19 00 (om du befinner dig utomlands, ring 033-21 19 00).

Vill du bli kontaktad? Fyll i formuläret så hör vi av oss!

Kontakta mig >